May 27, 2014


Judgment day.

Judgment day.


See Post

May 18, 2014


Tempat di mana aku menyedari bahawa hakikat dunia itu hanya pinjaman semata. #MasjidSultanAbuBakar #MaahadJohor


Tiada lebih dan tiada kurangnya nikmat serta ujian yang Allah berikan pada kita semua. Hakikat hati dan iman lah yang membezakan nikmat dan ujian di antara sesama makhluk. 


Pabila kita di kumpulkan di padang mahsyar kelak, akan kita sedari bahawa kesemua “rezeki, nikmat, ujian, sakit, hidup, mati, kaya, miskin” yang asyik kita keluhi dan membandingkan itu lebih dari cukup kita perlukan untuk berada di syurga Allah..

Tempat di mana aku menyedari bahawa hakikat dunia itu hanya pinjaman semata. #MasjidSultanAbuBakar #MaahadJohor


Tiada lebih dan tiada kurangnya nikmat serta ujian yang Allah berikan pada kita semua. Hakikat hati dan iman lah yang membezakan nikmat dan ujian di antara sesama makhluk.


Pabila kita di kumpulkan di padang mahsyar kelak, akan kita sedari bahawa kesemua “rezeki, nikmat, ujian, sakit, hidup, mati, kaya, miskin” yang asyik kita keluhi dan membandingkan itu lebih dari cukup kita perlukan untuk berada di syurga Allah..


See Post tags #maahadjohor #masjidsultanabubakar

May 13, 2014


I love.. I’m braderlove! 😁

I love.. I’m braderlove! 😁


See Post

May 4, 2014


Everything happens with their own reason. In my case, you crossed my heart and bleed too much. But thanks to you, I learn how not to bleed or hurt someone’s heart. Yes indeed, that’s the reason why. 🐣



Me, braderlove will always be positive man. 🌈

Everything happens with their own reason. In my case, you crossed my heart and bleed too much. But thanks to you, I learn how not to bleed or hurt someone’s heart. Yes indeed, that’s the reason why. 🐣

Me, braderlove will always be positive man. 🌈


See Post

April 26, 2014


Jangan kau berlari seorangan, kelak di tanya di muka pengadilan. Allah, lemahnya aku. :’(

Jangan kau berlari seorangan, kelak di tanya di muka pengadilan. Allah, lemahnya aku. :’(


See Post

April 6, 2014


Nasib la bila lalu jalan hutan, freq klasik nasional fm jadi halawah telinga. Hoho! :D


See Post

March 31, 2014


Ya Allah..

Sungguh, rupanya Engkau sebaik-baik perancang. Aku ini hanya hamba yang tiada perancangan,
tapi dengan perancangan-Mu itulah tanda Engkau sayang aku, kan Tuhan?

Engkau merindui tangisan hamba-Mu. Engkau ingin mendengar luahan hati hamba-Mu. Malah Engkau masih mahu mendengar kata hatiku. Sedangkan Engkau sendiri sudah tahu. Apa yang belum terucap pada bibirku.

Allahu..

Tetapi,
Layakkah aku untuk mendapat yang terbaik. Sedangkan dengan Tuhan pun aku tak mampu beri yang terbaik?

Andainya di ungkap ganjaran pahala  ketika kita sakit, ketika kita di beri musibah. Pasti dan pasti kita lebih mengharapkan waktu yang seketika itu berpanjangan..

Ketika manakah kita lebih dekat, lebih memerlukan, lebih dengan Allah? 

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita semua.

Ya Allah..

Sungguh, rupanya Engkau sebaik-baik perancang. Aku ini hanya hamba yang tiada perancangan,
tapi dengan perancangan-Mu itulah tanda Engkau sayang aku, kan Tuhan?

Engkau merindui tangisan hamba-Mu. Engkau ingin mendengar luahan hati hamba-Mu. Malah Engkau masih mahu mendengar kata hatiku. Sedangkan Engkau sendiri sudah tahu. Apa yang belum terucap pada bibirku.

Allahu..

Tetapi,
Layakkah aku untuk mendapat yang terbaik. Sedangkan dengan Tuhan pun aku tak mampu beri yang terbaik?

Andainya di ungkap ganjaran pahala ketika kita sakit, ketika kita di beri musibah. Pasti dan pasti kita lebih mengharapkan waktu yang seketika itu berpanjangan..

Ketika manakah kita lebih dekat, lebih memerlukan, lebih dengan Allah?

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita semua.


See Post

March 22, 2014


Ewah! Sedap nya tidur dalam gerobok aku.. Tau la semua sibuk uruskan aqiqah, dia layan tidur kat situ.. 

Patut hilang mendiam diri.. Pandai pulak tukar port atas kain pelikat aku ye.. Hahaha..

Ewah! Sedap nya tidur dalam gerobok aku.. Tau la semua sibuk uruskan aqiqah, dia layan tidur kat situ..

Patut hilang mendiam diri.. Pandai pulak tukar port atas kain pelikat aku ye.. Hahaha..


See Post

March 15, 2014


Cian adik bulu tido di pinggiran bagaikan ratapan anak tiri. Kihkih!

Cian adik bulu tido di pinggiran bagaikan ratapan anak tiri. Kihkih!


See Post

March 13, 2014


Wiredin again. Haha. 2 intern kt belakang tu cm kacak je msuk paper.. :D

Wiredin again. Haha. 2 intern kt belakang tu cm kacak je msuk paper.. :D


See Post

There is a great daugther and the honest men out there. Never take everything’s for granted. #news

There is a great daugther and the honest men out there. Never take everything’s for granted. #news


See Post tags #news

March 2, 2014


"Time mintak ujan tak turun pulak, sekarang turun pulak time nak niaga.", rungut sipolan.

Terdengar selintas langsung masa lalu kat gerai pasar malam tadi.

Astaghfirullahal ‘azim!

Mungkin sipolan itu tidak berniat menyalahkan Pencipta hujan, mungkin ya. Tetapi secara tidak langsung bicara itu bagai menyalahkan takdir bahawa hujan turun, walhal baru gerimis yang jatuh dari langit ke bumi tetapi malangnya sipolan sudah ‘jump into a conclusion’. Apalah kiranya jika kita bersyukur dengan apa yang Allah kurniakan, bukannya merungut sampai Aqidah runtuh dek menyalahkan takdir.

Chill la bro, aku tengok langit turun hujan tadi baru gerimis je belum hujan lebat tapi kau merungut bukan main lebat banjir. No offense. Aku tersenyum sebab hujan turun. (dah lama tak hujan kot, even gerimis pon dah Alhamdulillah.)

Ajar diri supaya bersyukur. Kita pusing la macam mana sekali pun fakta dunia, sejarah dunia; enough? Akuilah semua nya kembali pada Allah Ta’ala yg maha Esa.

Kita hidup kena saling beringat. Ye, aku kau kubur lain-lain kan? Ni aku nak ingatkan kat akhirat pun ada jugak yang ‘lain-lainnya’, tapi antara tempatnya di syurga atau di neraka lah. Bukannya antara rumah banglo atau rumah kampung 5 bintang, beza sangatt!


Allah tidak menjanjikan langit selalunya cerah, dunia selalunya indah. Tetapi Allah menjanjikan, bagi orang yang bersabar dan bersyukur serta beriman akan cerah kuburnya, akan indah akhiratnya. Insya Allah.


No offense. Peringatan buat diri sendiri juga. Wallahu a’lam. :)


See Post

February 19, 2014



See Post

February 17, 2014


The past cannot be changed, forgotten, edited or erased; it can only be accepted.

The past cannot be changed, forgotten, edited or erased; it can only be accepted.


See Post

January 30, 2014


Kadang-kadang tak perlu dengan kata-kata menerangkan kebahagiaan.

1 note
See Post